Onze trainingstijden zijn samen met IGP groep vd KG BDN Nijkerk :

Dinsdag     : 18:30 aanwezig Appel t/m 20:30 van 20:30 Pakwerk 22:00
Donderdag : 18:30 aanwezig Appel t/m 2
0:30 van 20:30 Pakwerk 22:00

Zaterdag : 08:50 Speuren aanwezig
11:00 aanwezig club t/m 13:30 Appel van 13:30 Pakwerk t/m 17:00

IGP-training

IGP (Internationale Gebruikshonden Prüfungsordnung) is van oorsprong een training voor de werkhondenrassen van de FCI. Inmiddels wordt er IGP gedaan met veel meer hondenrassen, zo zien we tegenwoordig dat ook Mechelse Herder - Dobberman - Rottweilers - Duitse herder - Hollandse herders zowel in recreatief als ook in wedstrijdverband, actief zijn in de IGP.

IGP bestaat uit Speuren, Appèl (gehoorzaamheid) en Verdedigingswerk (Pakwerk). Het Speuren wordt gedaan in een weiland of op akkerland, hierbij moet er een uitgelopen spoor worden afgezocht en daar achtergelaten voorwerpen moeten worden ‘verwezen’ (opgezocht). Bij het Appèl lopen hond en geleider een vast parcours waarbij diverse gehoorzaamheidsoefeningen uitgevoerd moeten worden. Bij pakwerk moet je hond de ‘boef’ opsporen (revieren), aanblaffen en stellen. In de praktijk wordt niet een boef maar een pakwerker opgespoord, aangeblaft en door de hond begeleid terwijl de pakwerker zich lopend verplaatst. Probeert de pakwerker te ontsnappen, dan grijpt de hond in.

Pakwerk is niet alleen pittig voor de pakwerker, maar ook voor je hond. Het stelt de belastbaarheid van je hond op de proef: de pakwerker kan naar je hond schreeuwen of dreigen. Tijdens de training leren de honden zich te fixeren op het willen pakken van de (bijt)mouw van de pakwerker. Ze hebben geen kwade bedoelingen tegenover de pakwerker zelf.

Positief trainen wordt op onze club toegepast.
Het is verboden per 1 Januari 2022 om met dwangmiddelen te trainen op trainingsveld v
an KG BDN Nijkerk

Vanaf 2024 is er een leden stop op de IGP groep.

Regiokampioen 2023 Yvonne met Attack

2e plek  2023 Yvonne met Attack